0

סל ריק

חדשות

שלושה סוגי קמטים ואיך לטפל בכל אחד מהם

לא כל הקמטים והקמטוטים נולדו שווים – יש כאלה שנוצרים בגלל עור מדלדל, בעוד שאחרים הם תוצר של חשיפה ממושכת מדי לקרניים המזיקות של השמש. מאחר שלכל קמט יש סיפור משלו, כדי לטפל בכל סוג של קמט בצורה הנכונה חשוב להכיר את הסוגים השונים. אם כן, הרי הם לפניכם – שלושת סוגי הקמטים העיקריים.

קמטוטים

הקמטוטים הם סוג הקמטים שהכי קל לטפל בו כי הם עדיין לא הפכו לקמטים בוגרים ועמוקים. בדרך כלל, הקמטוטים מתחילים להופיע כשרמות הקולגן בעור ותכולת המים מתחילות לרדת ובעקבות זה העור מאבד את האלסטיות שלו. הקמטים מהסוג הזה הם בדרך כלל מקבילים זה לזה ועל פי רוב הם תוצר של הליך הזדקנות טבעי ונזקי הסביבה.

מניעה וטיפול.
הזינו את העור בלחות, הרבה לחות. חפשו תכשירים שמכילים מרכיבים פעילים כגון רטינול, חומצות, פפטידים שמשיבים לעור את המוצקות שלו, מהדקים אותו ומחיים אותו מחדש. במקביל, הגנו על עצמכן מפני השמש (הכינו את עצמכן – העצה הזאת עומדת להיות מוטיב חוזר במאמר הזה) והשתמשו במוצרים שמספקים לעור שכבת הגנה לא רק מפני קרני השמש אלא גם נידוף הנוזלים ומפני הזיהומים הסביבתיים השונים שהרבה פעמים מכנים אותם "רדיקלים חופשיים".

    Fine line wrinkles
    Fine line wrinkles. Photo: Istock.

    קמטי הבעה

    כפי ששמם מרמז, קמטים אלה נגרמים מהבעות הפנים שלנו. תנועת השרירים החוזרת על עצמה שוב ושוב יוצרת קמטוטים בעור, שהולכים ומעמיקים עם הזמן עד שהם הופכים לקמטים סטטיים הגורם המרכזי לסוג זה של קמטים, הוא הבעות הפנים, שמופיעים בדרך כלל במצח, סביב העיניים והפה. לדוגמה, דפוס הבעה שחוזר על עצמו אצל הרבה אנשים, הוא הרמה הגבות או קירובן תוך כדי דיבור. כיווץ העיניים כאילו אנחנו מבקשים לראות ברור יותר ועישון סיגריות שתורם רבות להתפתחותם.

    מניעה וטיפול.
    הגנו על עורכן מפני השמש ואם אתן מעשנות, פשוט הפסיקו. בנוסף, כיום יש כבר תכשירים מיוחדים לטיפול באזורים אלה. התכשירים מכילים פפטידים שמסוגלים להפחית את כיווץ השרירים והעור באזורי ההבעה. חומרים אלה משמשים אלטרנטיבה בטוחה לזריקות הניתנות בתחום הרפואה האסתטית.

      Dynamic wrinkles
      Dynamic wrinkles. Photo: Istock.

      קמטים

      קמטים נגרמים בגלל כוח שאין לנו שום שליטה בו –הגיל, הגנטיקה וירידה בפעילות הורמונאלית. כאשר אלה פוגשים בעור שנחשף יתר על המידה לשמש ואיבד את האלסטיות והנפח שלו, ושרקמות החיבור שלו נחלשו, הקמטים יופיעו במלא הדרם.

      מניעה וטיפול.
      בלילה, הזינו את עורכן בעזרת מוצרים שמחדשים את העור ומלחלחים אותו, מחזירים לו גמישות וחיוניות, וממצקים עור רפוי. חפשו מרכיבים כמו רטינול וחומצה גליקולית שממריצים את הייצור של קולגן ואלסטין, משפרים את זרימת הדם וחילוף החומרים בתאים ובכך מעוררים את ההצערה הטבעית שלו. ביום הקפידי להשתמש בסרום שמכיל חומצה היאלורונית ומעליו מרחי תכשיר לחות שמכיל מסנני קרינה ואנטי אוקסידנטים.

        Permanent Elastic wrinkles
        Permanent Elastic wrinkles. Photo: Istock.




        תודה רבה לאורטל ולירז המקסימות שפנקו אותי בטיפול הבהרה נעים ורך. זכיתי בעיסוי מענג בפנים ובידיים, בטיפול פנים מפנק בחומרים החדשים של כריסטינה ובשלושה מוצרים להמשך טיפול בבית. הייתי זקוקה להם... מרגש שמדובר בפיתוח ישראלי

        - מיכל טל לוינסון צפרוני

        מוצרים איכותיים! יחס! מותג! קוסמטיקה וטיפוח ברמה בינלאומית !!! גב' זהבי וצוותה ♥ תמשיכו להוות דוגמא ומופת איך חברה צריכה להתנהל!

        - בר סגל

        טיפול נהדר לכל סוגי העור. עוזר לתקן את מצב העור ומטפל בהיפר-פיגמנטציה ונזקי אקנה. זה פשוט עובד !!! אוהבת את המוצרים וממליצה בחום.

        - אולגה הייס | אינדיאנה, ארה״ב