0

סל ריק

חדשות

סטרס - מה הוא עושה לנו וכצד נמתן אותו?

המציאות בה כולנו חיים מלאת סטרס וקצב החיים שלנו לעתים עמוס מדי ומלחיץ מדי. לכבוד יום הסטרס העולמי המצוין היום, חשוב שתבינו שלעודף לחץ יש מחיר גופני, רגשי וגם אסתטי... הנה כמה עצות פשוטות עבורכם שריכזנו ממיטב המומחים כדי לצלוח חיים עמוסים בלחצים ולשמור על עצמנו:

שינה טובה

ישנם מחקרים רבים ומבוססים המורים על קשר ישיר בין שינה ורמות חרדה וסטרס. לאחרונה פורסמו ממצאיו של מחקר אודות היקף ההשפעה של השינה - שינה לקויה מעלה את רמות הסטרס בכ-30%! וכי שינה איכותית בהחלט יכולה להפחית רמות סטרס וחרדה. לכו לישון מוקדם יותר, דאגו להירגע לפני השינה עם ספר טוב, תכנית טלוויזיה או שגרת טיפוח מפנקת.

    להיראות טוב = להרגיש טוב

    זו לא קלישאה זה עניין מדעי. מראה חיצוני מושפע מאד ממצב נפשי. קרוב לוודאי שאדם עסוק מאד במטלות חיצוניות ומצוי בסטרס פנימי עמוק יזניח את עצמו. היום כבר יודעים שפרט להשפעה של מתח נפשי על כל מערכות הגוף יש לו השפעה גם על מראה העור. אדם בסטרס יאבד את חיוניות עורו, יסבול מרגישויות, אדמומיות או ממראה עייף וזקן יותר מכפי גילו. לשמחתנו נרתמה הקוסמטיקה המודרנית לבעייה המכונה "עקת עור" והודות לטכנולוגיה פורצת דרך וחומרים פעילים טיפוליים, פותחה סדרת "Unstress" של כריסטינה שהיא לא פחות מבשורה עבור אנשים החווים "עקת עור" כתוצאה מסטרס חיצוני (סביבתי כמו מזג אוויר, זיהום אוויר, תזונה לקויה) וסטרס פנימי (מתח, לחץ, חרדה, דיכאון עוד).

      יוגה / מדיטציה

      מה שבעבר נתפס כ"רוחניקי" היום כבר מוכח כטכניקות יעילות להפגת מתחים. במדיטציה כל אחד יכול לאמן את עצמו לתפוס שליטה במחשבות ובתגובות למצבי לחץ. גם יוגה היא דרך מצוינת לרתום את הגוף, הנשמה והנשימה לגמישות מחשבתית וגופנית שמיטיבה עם הגוף והנפש. גם העסוקים ביותר מבינינו יכולים לתרגל מדיטציה או יוגה בשיעורי ערב ואפילו באפליקציות בזמן גמיש לאורך היום.

        מקלחת

        זה אולי נשמע כמו "תרופת סבתא" אבל מקלחת חמה או קרה עושה עבודה מעולה בניחום והרגעה. מקלחת חמה עם אדים מסייעת בשחרור שרירים תפוסים ואפילו בשחרור הורמון האהבה הטבעי "אוקסיטוצין" (אותו אחד שמשתחרר בחיבוקים). לא חייבים אמבטיה עם כל הטקס של הנרות וכוס היין. בטח לא ג'קוזי. לפעמים מקלחת חמה או קרה, עם זרם מים חזק וטוב, עושה עבודה מצוינת. גם מקלחת קרה אפילו קצרה מאד יכולה לשחרר די מהר אנדורפינים, משככי הכאבים הטבעיים של הגוף בדומה לתחושה שאנו מקבלים בשיא אימון כושר והם משפיעים מאד על מצב הרוח.

          שינוי אווירה

          מה שבעבר נתפס כ"רוחניקי" היום כבר מוכח זה מובן מאליו שבנופש או חופש ללא טרדות היומיום ובשינוי אווירה מוחלט, אדם נרגע יותר אבל כולנו יודעים שלנפוש יותר מפעמיים בשנה לא תמיד אפשרי. אבל כן אפשר לשלב ערב שבועי עם חברים/חברות איתם נעים. זו הזדמנות מושלמת לשחרר קיטור (להתלונן עוזר – באמת!), או לצחוק מכל הלב מה שתמיד מרפה סטרס. גם לילה זוגי במלון או ארוחת בוקר מחוץ לבית יעשו את העבודה...

          חיבוק

          גם אם אנחנו לא חבקנים גדולים, רצוי שנכיר את הכוח שיש לפעולה הפשוטה, החינמית, הזמינה והנעימה כל כך (במידה והיא רצויה לנו 😊). כבר לפני שנים ארוכות בוצע ניסוי בגורי קופים שהפגינו העדפה למגע עוטף על פני הצורך בהזנה. מחקרים מאוחרים יותר הורו על כך שחיבוקים משפיעים על הסיכוי שלנו לחלות במחלות לחץ (התקפי לב, שבץ ועוד) וממתנים רמות גבוהות של קורטיזול -הורמון הסטרס בגוף. אם אנחנו מרבים להתחבק, מופרש הורמון אוקסיטוצין, המעלה את תחושת הבטחון והרוגע בגוף.




          תודה רבה לאורטל ולירז המקסימות שפנקו אותי בטיפול הבהרה נעים ורך. זכיתי בעיסוי מענג בפנים ובידיים, בטיפול פנים מפנק בחומרים החדשים של כריסטינה ובשלושה מוצרים להמשך טיפול בבית. הייתי זקוקה להם... מרגש שמדובר בפיתוח ישראלי

          - מיכל טל לוינסון צפרוני

          מוצרים איכותיים! יחס! מותג! קוסמטיקה וטיפוח ברמה בינלאומית !!! גב' זהבי וצוותה ♥ תמשיכו להוות דוגמא ומופת איך חברה צריכה להתנהל!

          - בר סגל

          טיפול נהדר לכל סוגי העור. עוזר לתקן את מצב העור ומטפל בהיפר-פיגמנטציה ונזקי אקנה. זה פשוט עובד !!! אוהבת את המוצרים וממליצה בחום.

          - אולגה הייס | אינדיאנה, ארה״ב