0

סל ריק

חדשות

הגיע הזמן לנפץ כמה מיתוסים על אקנה

ישנם אינסוף מיתוסים על אקנה – בעיית העור היחידה שמרבית האנשים על פני האדמה סובלים ממנה בשלב כלשהו בחייהם. אבל, לטפל באקנה בדרך הנכונה צריך קודם כל להיות מסוגלים להבדיל בין אמיתות מוכחות ובין סיפורי מעשיות.

אז הנה שלושה מיתוסים מוכרים ונפוצים, וגם כמה עובדות.

Popping Acne Myths
Popping Acne Myths.

מיתוס 1 – מייקאפ, לחץ נפש, שוקולד ומשקאות ממותקים גורמים לאקנה

למרות שכל הגורמים שמנינו אכן מחמירים את המצב, אקנה למעשה נגרם מאחת מארבע סיבות:

  1. חיידקים שנקראים Propionibacterium acnes שמתרבים בבלוטות השומן. חיידקים אלה מפרישים חומרים שמגרים את זקיק השערה והתוצאה על פני השטח היא אקנה.
  2. בעור שיש לו נטייה לאקנה, מספר רב של תאים מנסה לעשות את דרכו לפני השטח, חוסם את הנקבוביות ויוצר סביבה מושלמת לחיידקים.
  3. בלוטות החֵלֶב שלנו, אחראיות על הייצור של חלב, הפרשה שומנית שבין היתר מגנה על העור. כשמסיבה כלשהי הבלוטות נכנסות למצב של ייצור מוגבר, או כשהחלב המיוצר סמיך במיוחד, ההפרשה השומנית סותמת את הנקבוביות וגורמת לאקנה.
  4. כשקיים זיהום חיידקי שגורם לדלקת, הבלוטות בעור עלולות להיקרע מתחת לפני השטח ובכך לגרום לאקנה תת עורי ולחטטים.

ובכל זאת, מהי השפעתם של הגורמים שהזכרנו בכותרת? ובכן, מייק אפ אכן עלול לסתום את הנקבוביות ולגרום לאקנה, אבל לא אם משתמשים בסוג המייק אפ נכון, כמו כזה על בסיס מים ונטול שמנים מינראליים. כזה שמכיל אבץ, טיטניום די אוקסיד וסיליקה; לחץ נפשי אולי משפיע על אקנה אבל עד כה אין אף מחקר שהוכיח זאת באופן חד משמעי; רופאי העור והמדענים חלוקים בדעתם לגבי הקשר שבין שוקולד, קפאין, משקאות ממותקים ואקנה. למרות זאת, אין ספק שצמצום כמויות הסוכר והאוכל המהיר יטיב לא רק עם העור אלא גם עם הבריאות הכללית.  

stress
stress. Photo: Istock.

מיתוס 2 – אקנה הוא בעיה של בני נוער

למרבה הצער, זה פשוט לא נכון. אינספור מחקרים הוכיחו שאנשים רבים סובלים מאקנה בשנות ה-30, ה-40 ואפילו ה-50 בחייהם. אבל זה כן נכון שבני נוער ומבוגרים סובלים מסוגי אקנה שונים. בעוד שהגורמים לאקנה של בני נוער הם הורמונליים וגנטיים, כמו גם הפרשה שומנית מוגברת שהיא חלק מתהליך ההתבגרות, אקנה של מבוגרים נגרם למעשה משינויים הורמונליים ונוטה להיות עמוק וכואב יותר, ולחלוף אחרי פרקי זמן ארוכים יותר.

 מיתוס 3 – שטיפה, ניקוי, חיטוט ו... משחת שיניים הם פתרונות אפקטיביים לאקנה

בואו נעבור על כל אחד מאלה בנפרד: נכון, משחת שיניים יכולה לייבש את הפצעונים אבל היא לא נועדה לשימוש על העור ועלולה לגרום לגירויים ואף לכוויה. חיטוט בפצעון או הפיצוץ שלו הם כנראה הדבר הגרוע ביותר שתוכלו לעשות כי זה עלול להחמיר את המצב ולגרום לטראומה בעור.
רחיצת פנים עם סבון חשובה להיגיינה של העור אבל, שטיפת פנים בתכיפות גבוהה, יותר מפעמיים ביום עלולה לייבש את העור ולגרום לגירויים ולהחמרת האקנה והפרשות הסבום.

אז מהי הדרך הטובה ביותר לטפל באקנה?

stress

אקנה היא בעיית עור שדורשת טיפול והכוונה מקצועית. על ידי קוסמטיקאית ורופא עור. השימוש במוצרים הנכונים היא דרך הפעולה הטובה ביותר. באופן כללי, המרכיבים המתאימים לטיפול באקנה מתמקדים בהיגיינה של העור,  בפתיחת הנקבוביות ובהיפטרות מהחיידקים. לכן, חפשו מוצרים שמאזנים את הפעילות האנטי-מיקרוביאלית, ממתנים את הפרשת החלב, פילינג להסרת התרים המתים וחומרים לטיפול בלילה, המתקנים רקמות צלקתיות ומגנים מפני זיהומים.




    תודה רבה לאורטל ולירז המקסימות שפנקו אותי בטיפול הבהרה נעים ורך. זכיתי בעיסוי מענג בפנים ובידיים, בטיפול פנים מפנק בחומרים החדשים של כריסטינה ובשלושה מוצרים להמשך טיפול בבית. הייתי זקוקה להם... מרגש שמדובר בפיתוח ישראלי

    - מיכל טל לוינסון צפרוני

    מוצרים איכותיים! יחס! מותג! קוסמטיקה וטיפוח ברמה בינלאומית !!! גב' זהבי וצוותה ♥ תמשיכו להוות דוגמא ומופת איך חברה צריכה להתנהל!

    - בר סגל

    טיפול נהדר לכל סוגי העור. עוזר לתקן את מצב העור ומטפל בהיפר-פיגמנטציה ונזקי אקנה. זה פשוט עובד !!! אוהבת את המוצרים וממליצה בחום.

    - אולגה הייס | אינדיאנה, ארה״ב