0

סל ריק

חדשות

טיפול פנים להריונית המתחילה

זה בהחלט מרגש. היריון ולידה הם אחד מרגעי השיא של כל אישה אבל בזמן שאת מצפה ובין שלל האיסורים שדורשים תשעת החודשים כדאי שתשימי לב גם למה שאת מורחת על הפנים.

הריון מחייב אותך לעשות שינוי בשגרת הטיפוח היות ויש מוצרים רבים אשר מכילים חומרים פעילים שאינם טובים לעור בתקופה זו של החיים.

לצד מוצרים שכדאי להתחיל לעשות בהם שימוש דווקא עכשיו, כתוצאה מהשינויים ההורמונליים המשפיעים על מראה הפנים.

טיפול פנים להריונית המתחילה

מה לצפות מעור הפנים בזמן שאת מצפה?

יש שמאמינות שזו השפעה של מין העובר ויש כאלה שחושבות שאין קשר כך או כך לרוב ניתן לסווג בחלוקה גסה את הנשים בהריון לשתי קבוצות: האחת, בנות המזל שלהן ההיריון עושה פלאים לעור הפני  לפתע הוא קורן, חיוני וזוהר מתמיד.

מנגד, יש את אותן נשים שהעלייה בהורמונים יוצרת תופעות לא רצויות ומתסכלות על הפנים, כגון: הזעת יתר שעלולה לגרום לחררה, בעיית אקנה או התרבות כתמי פיגמנטציה. אם את נמנית על החלק השני של הנשים, כדאי מאוד שתתחילי לטפל עכשיו כדי שתוכלי לסיים את התקופה ההורמונלית כשעור הפנים מתוחזק, חיוני ובריא.

חשוב לדעת! הימנעי משימוש בתכשירים שמכילים ראטין או רטינול משום שהם חומרים טרטוגניים. (חומרים שעלולים לפגוע בהתפתחות העובר), תקופת ההיריון היא גם לא הזמן לעשות טיפולים באמצעות מכשור ששולח גלים חשמליים לעור ולגוף, כגון: גלי רדיו, גלי אולטרסאונד, גלווני, לייזר מסוגים שונים.

הבעיה והפתרון חררה כתוצאה מהזעת יתר – תיגרם כתוצאה מתחושת חום טבעית שאופיינית למהלך הריון ולעיתים גורמת לפעילות מוגברת של בלוטות הזיעה. כל זאת בשילוב מזג האוויר החם והלח שמאפיין את ארצנו, עלולים לגרום לגירויי עור, אדמומיות ולעיתים אף לחררה, שנגרמת כתוצאה מהצטברות תאים מתים שסותמים את פתחי הנקבוביות. הטיפול בתופעה זו הוא פשוט ויעיל. במקלחת, הוסיפי לטיפוח גם פילינג גרגרים. לאחר שטיפת הפנים בסבון השתמשי בפילינג גרגרים המסייע להסיר את הפקקים מעל פתחי הנקבוביות והעור יחזור להיות חלק ובריא יותר.

כשמדובר בחררה שמופיעה בפנים, רצוי לעשות שימוש בפילינג 2-3 בשבוע. אם את סובלת מחררה בגוף, תוכלי להשתמש בפילינג גרגרים כל יום.

אקנה – עליה בפעילות הורמונאלית בזמן הריון, לעיתים גורמת לתופעות זהות לאלו שמופיעות במהלך גיל ההתבגרות. העור הופך לשומני, מתרבים הראשים השחורים והלבנים ולעיתים גם פצעי אקנה שיופיעו בתפזורת על אזורים שונים בפנים ובגוף. תופעות מתסכלות אלה נובעות מחוסר איזון שמשפיע על תפקוד בלוטות החלב. תופעות אלו מצריכות שגרת טיפוח קפדנית, תוך שימוש במוצרים ייעודים לעור הפנים וכאלה שמותרים לשימוש בזמן ההיריון.

שגרת טיפוח מומלצת לטיפול באקנה במהלך הריון

בוקר וערב: הקפידי לנקות את הפנים פעמיים ביום עם סבון אנטי בקטריאלי ומי פנים מחטאים.

בכל לילה חשוב למרוח תכשיר שמכיל חומרים פעילים, שנלחמים בחיידקי האקנה ומסייעים לאזן ולחדש את העור. (ללא רטינול, פנול או אנטיביוטיקה) בכל בוקר תמרחי תכשיר לחות נטול שומן שמכיל הגנה מפני קרני השמש כדי למנוע הופעת כתמים לאחר ריפוי פצעי האקנה, היות והתאים שאחראיים על פיגמנט העור משתתפים בתהליך הריפוי.

היפר פיגמנטציה – לנשים רבות ייתכן ויופיעו כתמי מלסמה. כתמים אלה, נראים בצורת פרפר מפני שהם מפושטים באזורים שונים על הפנים המצח, לחיים, שפה עליונה וסנטר. מלסמה שמופיעה בתקופת הריון, קשורה בעיקר לעלייה בכמות הורמון האסטרוגן. ישנם גם כתמים שמופיעים לאורך שביל בטבור ובאזורים אינטימיים אחרים. הטיפול הנכון עבור תופעה זו הוא טיפולי הבהרה שונים.

האם בטוח לבצע טיפולי הבהרה בתקופת הריון?

טיפול הבהרה בבית ואצל הקוסמטיקאית, מותרים ואף רצויים בתקופת ההריון. אלא אם קיימת סיבה רפואית לאיסור. נשים רבות חוששות ומעדיפות להמתין עם טיפול ההבהרה לאחר הלידה, אך לרוב מדובר בהחלטה שגויה.

תקופת ההיריון עלולה ליצור התכהות של הכתמים ומכך להתגברות הפיגמנטציה וחוסר אחידות במראה העור. הכתמים אף הופכים עיקשים יותר לפתרון ולכן רצוי להתחיל וטפל עוד בעודך בהריון. אכן, יש תכשירי הבהרה לא בטוחים לשימוש בתקופת הריון, אבל יש גם תכשירי הבהרה בטוחים לשימוש ואין כל חשש. רצוי לבחור חומרים מבוססי וויטמין C בריכוז גבוהה ותמציות צמחים בעלי פעילות והשפעה לאיזון המלנין. אלו יסייעו להבהיר כתמים קיימים ולמנוע הופעת כתמים עתידיים. עוד טיפולים שניתן לעשות בעיקר בתקופת הקיץ שבה הרגישות לכתמים מתגברת.

כיום יותר מבעבר ויטמין C וויטמין 3 B יש תכונות הבהרה מודגשות מבלי לסכן את ההיריון ויתרה מכך הם מותרים לשימוש בתקופת הקיץ בשל יכולתם להגן על העור מפני נזקי הקרינה והזיהום הסביבתי.

בשגרה כדאי מאוד לשמור על מספר כללים חשובים: שימוש בכובע אופנתי, צילון לשמשה בצידית ברכב, מעבר למדרכה מוצלת, כשאת יוצאת לבית קפה עם חברות, חפשי אזור מוצל ואת שעות ההליכה תעבירי לשעות הערב. היות והחשיפה לשמש מגבירה את ייצור המלנין בעור, חשובה ההימנעות מחשיפת ייתר לשמש ושימוש במסנני קרינה עם - 30 SPF ומעלה. שגרת טיפוח להבהרת כתמי פגמנטציה בתקופת הריון.

סבון ומי פנים להבהרה: יעזרו לך לנקות ביסודיות את העור ולהכין אותו ביעילות לחדירת תכשירי ההבהרה.

בוקר: לאחר ניקוי העור אני ממליצה לך להשתמש בסרום הבהרה מבוסס וויטמין C בריכוז גבוה. הוא יסייע לעורך להלחם בנזקי הקרינה תוך שהוא תורם לפעולת ההבהרה וכן לעכב את הנזק לסיבי הקולגן. מעל הסרום למרוח קרם לחות שמכיל 30 SPF ומעלה

בערב: את יכולה להשתמש שוב בסרום ההבהרה שמכיל וויטמין C לחיזוק התוצאות, אך הימנעי משימוש בקרמי הבהרה ללילה היות ורובם מכילים רטינול.

בקליניקה הרפואית או הקוסמטית: אני ממליצה לך בחום רב ללכת לקוסמטיקאית ולעשות את אחד מהטיפולים המקצועיים להבהרת הכתמים. הטיפול המקצועי ייתן בוסט הבהרה וזוהר לעורך. אחרי הכל מגיע לך גם להתפנק.

חשוב לעדכן את הקוסמטיקאית או הרופא האסטתי לפני כל טיפול שאת בהריון. הם יודעים בדיוק מה מותר ומה אסור להשתמש בתקופת ההריון.




תודה רבה לאורטל ולירז המקסימות שפנקו אותי בטיפול הבהרה נעים ורך. זכיתי בעיסוי מענג בפנים ובידיים, בטיפול פנים מפנק בחומרים החדשים של כריסטינה ובשלושה מוצרים להמשך טיפול בבית. הייתי זקוקה להם... מרגש שמדובר בפיתוח ישראלי

- מיכל טל לוינסון צפרוני

מוצרים איכותיים! יחס! מותג! קוסמטיקה וטיפוח ברמה בינלאומית !!! גב' זהבי וצוותה ♥ תמשיכו להוות דוגמא ומופת איך חברה צריכה להתנהל!

- בר סגל

טיפול נהדר לכל סוגי העור. עוזר לתקן את מצב העור ומטפל בהיפר-פיגמנטציה ונזקי אקנה. זה פשוט עובד !!! אוהבת את המוצרים וממליצה בחום.

- אולגה הייס | אינדיאנה, ארה״ב