0

סל ריק

חדשות

לא גזירה משמיים – הגורמים לעור שמן ודרכי ההתמודדות האפקטיביות ביותר

ככלל, לכולנו יש אחד משלושה סוגים של עור: רגיל, שמן או יבש, כשאת ההבדל ביניהם אפשר למעשה לסכם במילה אחת ויחידה: חֵלֶב (או סֶבּוּם בלועזית). החלב הוא הפרשה שומנית של בלוטות החלב אשר נמצאות בשכבות העמוקות של העור. למרבה ההפתעה, הפרשה זו לא מורכבת רק משומנים אלא מכילה ליפידים, חומצות אמינו ולקטוזות. תפקידו של החלב הוא לרכך את העור והשיער, להגן עליהם ולמנוע את ההתייבשות שלהם. כשעור מוגדר כשמן המשמעות היא שבלוטות החלב פעילות יתר על המידה. הפרשות מרובות של חלב בתוספת להצטברות תאים מתים וגורמים אחרים גורמים לסתימת הנקבוביות ולהרבה מאוד צרות. איך זה קורה? בואו נצלול פנימה ונציץ לרגע על מה שמתחולל במעמקיו של עור שמן.

Do you believe in myths? Anti-Aging
עור שמן. Photo: Istock.

מבט מבפנים על עור שמן

איך תדעו שעורכם שמן? פשוט, הביטי במראה בבוקר, אם הוא מבריק למראה ושמנוני למגע , אם הנקבוביות שלכם נראות לעין, בייחוד באזור ה-T (מצח, אף, סנטר) ואם יש לכם נטייה לפצעונים, כנראה שנולדתם עם עור שמן. בין הבעיות הנוספות המטרידות של העור השמן, אפשר למנות גם איפור שמחליק ונמרח, קומדונים (ראשים שחורים) ושמנוניות עיקשת ובלתי פוסקת.

גנטיקה היא האחראית העיקרית לכך שיש לכם עור שמן. למרות זאת, יש גם סיבות אחרות להתפתחותה של שמנוניות בעור כמו ניקוי יתר של העור שגורם לייבוש של העור ולהגברת ייצור השומן העורי, בניסיון לתקן ולאזן מחדש את העור, מזג אוויר חם ולח (כלומר, הקיץ הישראלי)מתח נפשי ושינויים הורמונאליים שחלקם עלולים לגרום לייצור מוגבר של חלב. לרשימה הזאת אפשר להוסיף גם, תזונה לא בריאה, היגיינה לקויה, איפור ותכשירי טיפוח לא מתאימים למצב העור. סביבת עבודה (תחנת דלק, עבודה ברשתות מזון מהיר) וגורמים סביבתיים שונים.

Do you believe in myths? Anti-Aging
המטרה: איזון. Photo: Istock.

איך לטפל בעור שמן

למרות שנכון לזמן זה עדיין לא נמצאה הדרך לשנות את סוג העור שאיתו נולדנו, בכל זאת אינכם חייבים לקבל את המצב כגזירה משמיים כי יש די והותר פתרונות לכך. הנה שישה קווים מנחים לרוטינת יופי שמותאמת במיוחד לעור שמן.

  1. התייעצי עם איש מקצוע (קוסמטיקאית או רופא) לגבי התאמת תכשירים לטיפול ואיזון העור, חומרים לא מתאימים עלולים לגרות את העור ולגרום לייצור מוגבר של חלב, סתימת הנקבוביות ופצעונים.
  2. הקפידו על שימוש בסבון ומי פנים אנטי בקטריאליים ומאזנים, ג׳ל טיפולי ללילה שמפחית ייצור והפרשה של סבום וסופח שומן עודף וקרם פנים במרקם קליל שתורמים למראה מט ונטול ברק.
  3. לעולם אל תלכו לישון עם איפור או מבלי לשטוף פנים עם סבון.
  4. השתמשו רק בפילינג ייעודי לעור שומני לפחות פעם בשבוע זה יסייע להסיר את עודפי השומן והתאים המתים. כך תוכלו למנוע הופעה של קומדונים. (ראשים שחורים).
  5. מרחו קרם הגנה מדי יום, הקפידו להשתמש בקרם בעל מרקם קליל המיועד לעור שומני, כדי למנוע התפתחות של אקנה.
  6. אם יש צורך לשלוט ברמות השומן בעור במהלך היום, מומלץ להשתמש בטישו עדין לספיגתו. רק הימנעו מניגוב של הפנים מפני שכך למעשה רק תניעו את השומן על פני העור ממקום למקום. במקום זה, טפחו קלות על הפנים בעזרת הטישו כדי לאפשר לשומן להיספג בנייר.
  7. בחרו איפור מבוסס מים שאינו מכיל שמן, בגימור מט.

Do you believe in myths? Anti-Aging

השתמש במוצרים הנכונים. Photo: Istock.




תודה רבה לאורטל ולירז המקסימות שפנקו אותי בטיפול הבהרה נעים ורך. זכיתי בעיסוי מענג בפנים ובידיים, בטיפול פנים מפנק בחומרים החדשים של כריסטינה ובשלושה מוצרים להמשך טיפול בבית. הייתי זקוקה להם... מרגש שמדובר בפיתוח ישראלי

- מיכל טל לוינסון צפרוני

מוצרים איכותיים! יחס! מותג! קוסמטיקה וטיפוח ברמה בינלאומית !!! גב' זהבי וצוותה ♥ תמשיכו להוות דוגמא ומופת איך חברה צריכה להתנהל!

- בר סגל

טיפול נהדר לכל סוגי העור. עוזר לתקן את מצב העור ומטפל בהיפר-פיגמנטציה ונזקי אקנה. זה פשוט עובד !!! אוהבת את המוצרים וממליצה בחום.

- אולגה הייס | אינדיאנה, ארה״ב